صفر تا صد پیگیری انتقال وجه پایا 1404

سیستم حواله پایا یکی از خدمات مهم بانکی است که امکان انتقال وجه بین بانکی را برای مشتریان فراهم میکند. اگر تا به حال برایتان پیش آمده که نیاز به پیگیری انتقال وجه پایا با کد پیگیری داشته باشید، احتمالا با چالشهایی مواجه شدهاید. این سیستم که توسط بانک مرکزی طراحی شده به بانکها اجازه میدهد تا تراکنشهای بین بانکی را به صورت الکترونیکی مدیریت کنند.

شما میتوانید از طریق شعب بانک، اینترنت بانک و اپلیکیشنهای موبایل بانک از خدمات پایا استفاده کنید که هر کدام از این روشها محدودیتهای خاص خود را دارند و ممکن است در مواردی با مشکلاتی مانند تاخیر در واریز یا عدم انتقال وجه روبرو شوید. در این مقاله از تکنوپی قصد داریم به شما کمک کنیم تا با روشهای مختلف پیگیری پایا و رفع مشکلات احتمالی آن آشنا شوید.
همچنین بخوانید: استعلام گزارش اعتبار سنجی بانکی با تکنوپی
چرا انتقال وجه پایا انجام نشده است؟ علت واریز نشدن پایا
یکی از رایجترین مشکلاتی که کاربران با آن مواجه میشوند، کسر شدن مبلغ از حساب مبدا و عدم واریز به حساب مقصد است. این مسئله معمولا زمانی رخ میدهد که انتقال وجه خارج از ساعات مجاز پایا انجام شده باشد. به عنوان مثال اگر شما در ساعات غیر از چرخههای تعیین شده اقدام به انتقال وجه کنید، باید تا چرخه بعدی منتظر بمانید.
گاهی اوقات ممکن است مشکل از اطلاعات حساب مقصد باشد. به طور مثال اگر شماره حساب یا شماره شبای وارد شده با اطلاعات واقعی مطابقت نداشته باشد، انتقال وجه با مشکل مواجه میشود. همچنین در صورت وجود دستور قضایی مبنی بر مسدودی حسابهای طرفین تراکنش، عملیات انتقال متوقف خواهد شد.
یکی دیگر از دلایل تاخیر در انتقال وجه، تغییرات ناگهانی در چرخههای پایا است. بانک مرکزی میتواند در شرایط خاص، تعداد چرخهها یا ساعات آنها را تغییر دهد که در این موارد ممکن است انتقال وجه با تاخیر بیشتری انجام شده یا حتی به روز کاری بعد موکول شود. نکته مهم دیگر، انجام تراکنش در روزهای تعطیل است. سیستم پایا فقط در روزهای کاری فعال است و اگر شما در روزهای تعطیل اقدام به انتقال وجه کنید، تراکنش شما در اولین روز کاری بعد از تعطیلی پردازش خواهد شد.

توصیه میکنیم قبل از انجام تراکنشهای مهم و فوری، حتما از ساعات فعال بودن سیستم پایا اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است برای پیگیری انتقال وجه پایا با کد پیگیری، کد دریافتی را در جای مطمئنی یادداشت کنید تا در صورت نیاز به پیگیری، دسترسی سریع به آن داشته باشید.
همینطور بخوانید: انواع خدمات بانکی / از قوانین و تا انواع 1404
ساعت و بازه زمانی پیگیری انتقال وجه پایا
سیستم پایا در روزهای کاری (شنبه تا پنجشنبه) فعال است و انتقال وجه در چهار چرخه مشخص انجام میشود. معمولا پس از هر چرخه، وجه منتقل شده طی چند ساعت به حساب مقصد واریز میشود؛ البته این زمانبندی میتواند در شرایط خاص و با اعلام بانک مرکزی تغییر کند.
برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهتر است قبل از انجام تراکنشهای مهم، از بانک مبدا درباره ساعات دقیق چرخههای پایا استعلام بگیرید. این کار به خصوص در مواقع اضطراری که نیاز به انتقال سریع وجه دارید، بسیار مهم است. چرخههای پایا شامل موارد زیر هستند:
- چرخه اول: ساعت ۰۳:۴۵ بامداد
- چرخه دوم: ساعت ۱۰:۳۴ صبح
- چرخه سوم: ساعت ۱۳:۴۵ بعدازظهر
- چرخه چهارم: ساعت ۱۸:۴۵ عصر
4 روش پیگیری انتقال وجه پایا
اگر پس از گذشت ۲۴ ساعت از دریافت پیامک انتقال وجه هنوز مبلغ به حساب مقصد واریز نشده، نگران نباشید. برای پیگیری تراکنش پایا، باید اطلاعات مهمی مانند شماره پیگیری تراکنش، نام بانک مبدا و مقصد، و مبلغ دقیق حواله را در دست داشته باشید.
همچنین بخوانید: افتتاح حساب اینترنتی تمام بانک های ایران 1404
زمانی که از طریق شعبه یا اپلیکیشنهای بانکی اقدام به انتقال وجه میکنید، یک شماره پیگیری یکتا دریافت میکنید که این شماره مهمترین ابزار شما برای پیگیری وضعیت تراکنش است. با استفاده از این شماره میتوانید از طریق یکی از روشهای زیر، تراکنش پایای خود را پیگیری کنید.
- مراجعه حضوری به شعب بانکی مبدا و مقصد
یکی از مطمئنترین روشها برای پیگیری انتقال وجه پایا، مراجعه حضوری به شعب بانکی است. توصیه میکنیم برای جلوگیری از اتلاف وقت، حداقل ۲۴ ساعت پس از دریافت پیامک کسر وجه از حساب و پرداخت کارمزد صبر کنید. در این مدت ممکن است تراکنش به صورت خودکار انجام شود و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

هنگام مراجعه به شعبه بانک حتما شماره پیگیری تراکنش را به همراه داشته باشید. اگر به هر دلیلی شماره پیگیری را در دسترس ندارید، نگران نباشید؛ با ارائه شماره کارت بانکی خود به متصدیان بانک، آنها میتوانند گردش حساب شما را بررسی کرده و تراکنش مورد نظر را پیدا کنند.
- پیگیری تلفنی انتقال وجه پایا
خوشبختانه تمام بانکها مراکز پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته دارند که میتوانید در هر ساعتی از شبانهروز با آنها تماس بگیرید. این روش به خصوص برای مواقعی که امکان مراجعه حضوری به شعبه را ندارید یا خارج از ساعات اداری به پیگیری انتقال وجه پایا با کد پیگیری نیاز دارید، بسیار کاربردی است.
برای پیگیری تلفنی بهتر است ابتدا با بانک مبدا تماس بگیرید تا از وضعیت خروج وجه از حساب خود مطمئن شوید. اگر بانک مبدا تایید کرد که انتقال وجه انجام شده اما هنوز پول به حساب مقصد واریز نشده، در مرحله بعد میتوانید با بانک مقصد تماس گرفته و علت تاخیر در واریز را جویا شوید.
در جدول زیر شماره تماس بانکهای مختلف را برای شما گردآوری کردهایم تا روند پیگیری تراکش پایا را به راحتی انجام دهید.
بانک | شماره تماس |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک ملی | ۳۳۹۵۲۵۸۴- ۳۳۹۵۳۶۸۹ یا ۰۲۱۶۴۱۴۰ داخلی ۴ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک ملت | ۰۲۱۷۴۲۸۹ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک کشاورزی | ۰۲۱۸۸۲۸۷۰۷۰ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک صادرات | 09602 |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک پارسیان | ۰۲۱۸۴۸۴۳۵۳۰ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک تجارت | ۰۲۱۳۳۹۹۴۵۲۱ – ۰۲۱۳۳۹۹۴۵۲۸ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک مهر ایران | 0214322 |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک سامان | ۰۲۱۶۴۲۲ داخلی 6 |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک اقتصاد نوین | ۰۲۱۴۸۰۳۱۰۰۰ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک سپه | ۰۲۱۳۵۹۱۵۹۵۱-۳ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک رفاه | ۰۲۱۲۱۸۵۲۵ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک مسکن | ۰۲۱۶۴۵۷۲۴۷۰-۲ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک پاسارگاد | ۰۲۱۸۲۸۹۲۴۰۱-۰۲۱۸۲۸۹۱۱۹۰ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک سرمایه | ۰۲۱۸۴۲۴۵۲۴۹- ۰۲۱۸۴۲۴۵۲۵۳ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک آینده | ۰۲۱۲۷۶۶۳۰۰۰ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک شهر | ۰۲۱۸۳۳۶۴۰۰۰ |
پیگیری انتقال وجه پایا بانک رسالت | ۰۲۱۲۸۳۹۰ |
- پیگیری انتقال وجه پایا با سامانههای استعلام وضعیت بانکی
امروزه بسیاری از بانکها برای راحتی مشتریان خود، امکان پیگیری آنلاین تراکنشها را در اپلیکیشنهای موبایلی خود فراهم کردهاند. این قابلیت معمولا در بخش «استعلام» یا «پیگیری تراکنش» قرار دارد و با وارد کردن شماره پیگیری، میتوانید به سرعت از وضعیت انتقال وجه خود مطلع شوید.
همینطور بخوانید: صفر تا صد فعال سازی آنلاین همراه بانک در سال 1404
علاوه بر اپلیکیشنهای موبایلی، برخی بانکها در وبسایت رسمی خود نیز بخشی را برای استعلام تراکنشها در نظر گرفتهاند. به عنوان مثال برای پیگیری انتقال وجه پایا بانک کشاورزی، پاسارگاد، شهر، رسالت و… میتوانید از این روش استفاده کنید. این روش به خصوص برای افرادی که ترجیح میدهند از طریق کامپیوتر تراکنشهای خود را پیگیری کنند، بسیار مفید خواهد بود.
- پیگیری تراکنش پایا از طریق سامانه امداد شتاب
بانک مرکزی با درک نیاز کاربران به روشهای آنلاین و غیرحضوری، سامانه امداد شتاب را راهاندازی کرده که این سامانه به خصوص برای تراکنشهایی که بانک مبدا و مقصد آنها متفاوت است، بسیار کاربردی است و میتواند اولین گزینه شما برای پیگیری تراکنشهای بین بانکی باشد.
برای استفاده از این سامانه، کافیست به آدرس www.emdadshetab.cbi.ir مراجعه کرده و فرم مغایرت را با اطلاعات تراکنش خود تکمیل کنید. مهمترین اطلاعاتی که برای تکمیل این فرم نیاز دارید، شماره پیگیری تراکنش است. پس از تکمیل و ارسال فرم، سامانه وضعیت تراکنش شما را بررسی کرده و نتیجه را اعلام میکند.

اگر ترجیح میدهید به جای استفاده از سایت از خدمات تلفنی استفاده کنید، میتوانید با شماره ۲۹۹۱۱ تماس بگیرید. این سامانه تلفنی که توسط بانک مرکزی راهاندازی شده، به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت درخواستهای رفع مغایرت و پیگیری تراکنشهای بانکی است. کافیست اطلاعات منحصربهفرد تراکنش خود را در اختیار سامانه قرار دهید.
جمعبندی
امروزه با افزایش تعداد تراکنشهای بانکی، آگاهی از روشهای پیگیری انتقال وجه پایا با کد پیگیری اهمیت زیادی پیدا کرده است. گاهی ممکن است به دلایل مختلف، مبلغ از حساب شما کسر شود اما به حساب مقصد نرسد. خوشبختانه با روشهای متنوعی که در این مقاله معرفی کردیم، میتوانید به راحتی وضعیت انتقال وجه خود را پیگیری کنید.
در تکنوپی، ما اهمیت تراکنشهای مالی امن و قابل پیگیری را به خوبی درک میکنیم. به همین دلیل تمام پرداختهای اقساطی شما از طریق سیستمهای استاندارد بانکی انجام میشود تا بدون نگرانی از وضعیت اقساط خود، بتوانید کالاهای موردنیازتان را با وام تکنوپی به صورت قسطی بخرید. تیم پشتیبانی ما نیز در تمام مراحل پرداخت اقساط در کنار شما خواهد بود.
سوالات متداول
چگونه میتوانم انتقال وجه پایا را پیگیری کنم؟
برای پیگیری انتقال وجه پایا چهار روش اصلی وجود دارد: مراجعه حضوری به شعبه، تماس تلفنی با مرکز پشتیبانی بانک، استفاده از سامانههای آنلاین بانکها و مراجعه به سامانه امداد شتاب. در تمام این روشها، داشتن شماره پیگیری تراکنش ضروری است.
چرا با وجود کسر مبلغ از حساب من در روش پایا، پول به حساب مقصد نرسیده است؟
رایجترین دلیل واریز نشدن پایا، انجام تراکنش خارج از ساعات مجاز پایا است. همچنین مواردی مانند اشتباه در اطلاعات حساب مقصد یا وجود محدودیتهای قضایی نیز میتواند باعث تاخیر در انتقال وجه شود.
ساعات انجام تراکنش پایا چه زمانی است؟
انتقال وجه پایا در روزهای کاری (شنبه تا پنجشنبه) و در چهار نوبت انجام میشود: ساعت ۰۳:۴۵، ۱۰:۳۴، ۱۳:۴۵ و ۱۸:۴۵. خارج از این ساعات، تراکنشها در نوبت بعدی پردازش خواهند شد.
اگر شماره پیگیری تراکنش پایا را نداشته باشم، چطور میتوانم انتقال وجه را پیگیری کنم؟
در صورت نداشتن شماره پیگیری، میتوانید با مراجعه حضوری به شعبه و ارائه شماره کارت بانکی خود، از متصدیان بانک بخواهید تا از طریق بررسی گردش حساب، تراکنش مورد نظر را پیدا کنند.